מה חשוב לדעת על צו ירושה?

קרדיט תמונה PIXABAY

לעיתים אדם הולך לעולמו מבלי שהוא מותיר צוואה אחריו. במקרים אלו מעבר למוות הכואב שבדרך כלל קורה לפתע, המשפחה גם נותרת ללא אפשרות לחלק את העיזבון שהותיר בחייו המנוח.

כאן הם נתקלים בבעיה שיש לה פתרון מניח את הדעת יש לפנות לבית משפט על מנת להוציא צו ירושה. מאמר זה יספר לכם מהו צו ירושה באלו מקרים מוצאים אותי מהו עורך דין לענייני ירושות, למה כדאי להיעזר בשירותיו, הן רק חלק מהשאלות שיענו במאמר זה. כך שאם אתם מאלו שנתקלים בבעיות הקשורות לתחום הירושה מאמר זה יעזור לכם מאד ויעלה חיוך על פניכם הנוגות.

מהו צו ירושה?

צו ירושה הוא צו משפטי שניתן מאת רשם הירושות הוא ניתן במקרים שבהם האדם הלך לעולמו ולא הותיר צוואה או שהוא כתב צוואה בעבר אך היא אינה תקפה. במקרים שבהם קיימת צוואה חלקית ניתן צו קיום צוואה שמאפשר את קיום הצוואה במקרים שבהם הנכסים לא נזכרו צוואה יינתן צו ירושה.

צו הירושה לא עוסק בהיקף עזבון אלא מטרתו להדגיש את היורשים החוקיים של העיזבון וכן את חלקו של כל יורש לאחר שיתברר היקפו של עיזבון אותו השאיר המנוח. על מנת לקבל צו ירושה יש לפנות אל בית המשפט או אל בית דין הרבני ולקבל את הצו זמן הטיפול בבקשה  הוא עד שלושה חודשים.

אלו בקשות שונות ניתן להגיש?

קיימות שתי אפשרויות הגשת בקשה בצורה מקוונת והגשת בקשה שאינה מקוונת לא בכל מצב ניתן להשתמש בהצהרה המקוונת במקרים שבהם המנוח הותיר אחריו צאצאים בת זוג והרים, במקרים שהם הוא הותיר רק צאצאים במקרים שבהם הוריו בין החיים אך הוא לא הותיר אחריו צאצאים במקרים שבהם משפחה מיוצגת על ידי ערך דין ניתן להגיש את הבקשה רק באופן מקוון.

מהו עורך דין לענייני ירושה?

ערך די לענייני ירושה הוא עורך דין שהתמחה היטב בדיני ירושה והוא יודע את כל החוקים ישר והפוך. על מנת שהא יכול לפנות ולטפל בנושאים אלו עורך דין כזה צריך לשלוט בכל מונחי החוקים ולהיות בעל ניסיון רב על מנת לדאוג לעזור לאלו שנתקלים בבעיה סבוכה למדי שאינם יכולים לפתור אותה בכוחות עצמם.

למה כדאי להיעזר בעורך דין לצו ירושה?

התייעצות בעורך דין תחסוך סחבת

אם אתם פנים לצו ירשה זה בוודאי כי אחד מקרובי המשפחה שלכם נפטר ואתם מעוניינים לדעת מהו החלק שלכם בעיזבון שלו אמנם החוק מאפשר להגיש צו צוואה לבד אף אין טעם שתתקלו בבירוקרטיה הישראלית. פנייה לעורך דין עמית ורד  שיגיש עבורכם את הבקשה תקצר לכם תהליכים.

פנייה אל עורך דין תחסוך לכם זמן

אמנם החוק כאמור מאפשר להגיש את הבקשה באופן עצמאי אך הגשת הבקשה מצריכה מילוי של פרטים רבים ולעיתים יש חוסר בפרטים מגישים את הבקשה שוב וחוזר חלילה היעזרות בעורך דין יכולה לחסוך לכם זמן שכן הוא יודע למלא היטב את כל הפרטים על מנת שהבקשה לא תחזור בחזרה לשולח.

כמה עולה שירות של עורך דין כזה?

גם אם בוחרים להגיש את צו הירשה לבד יש לשלם 426 באופן מקוון ו 50 שקלים במשרדי הרשם  כן עוד 150 שקלים כמן כן כאשר נעזרים בערך דין למילוי צו הירושה  המחירים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. במקרים של פנייה מסובכת לבית משפט בעקבות צו ירושה.

תוכן עניינים