מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

קרדיט תמונה FREEPIK

טעויות ורשלנות רפואית יכולות להיות מפחידות והן עלולות להשפיע בצורה הרסנית על בריאותו ורווחתו של כל אדם. טעויות רפואיות יכולות לנוע מביצוע בדיקה שגויה בחדר המיון ועד לאובדן איבר כתוצאה מהליך כירורגי מיותר אשר יועד בכלל לאדם אחר.

אם סבלתם כתוצאה מרשלנות רפואית, ייתכן שתהיה לכם עילה לפנות לעורך דין לרשלנות רפואית. טעויות רפואיות אינן רק באחריותו של רופא ולעתים הן נובעות מאחריות של המוסד הרפואית כולל האחיות והרופא המרדים.

תדירות הטעויות הרפואיות מדאיגה

ברחבי ישראל, טעויות רפואיות מהוות חלק בלתי מבוטל ממקרי המוות, חשוב לזכור שלא מדובר בסתם נתון סטטיסטי שכן מאחורי כל מספר נמצא אדם ומשפחה שנותרה להתמודד עם האובדן של היקר להם מכל אשר יכול היה להישאר בחיים לו הרשלנות הייתה נמנעת.

לא כל הטעויות הרפואיות הורגות חולים, אך הן משאירות קורבנות רבים עם הצורך להתמודד עם ההשלכות החמורות של הרשלנות הרפואית. לעתים, קורבן של רשלנות רפואית צריך לסבול כל חייו מבעיות ונכויות אשר נגרמו כתוצאה משגיאות שהיו יכולות להימנע לו הצוות הרפואי היה נוהג בזהירות סבירה.

סוגים של רשלנות רפואית

הבעיה עם רשלנות רפואית היא שהיא עלולה להתרחש בכל שלב בחיים. מלידה והלאה מאוחר יותר בחיים, שגיאות אלו עלולות ליצור מגוון שלם של בעיות בריאותיות או לחלופין הן עלולות להחמיר בעיות רפואיות קיימות.

למידע נוסף אודות רשלנות רפואית היכנסו לאתר : https://www.s-klaw.co.il

מקרי רשלנות רפואית נפוצים כוללים

  • אבחנה שגויה או אי אבחון – אם רופאים לא מצליחים לאבחן מחלה כמו סרטן או בעיות לב, הם מסכנים את החולה. אבחנה שגויה עשויה להוביל לטיפול לא נכון שעלול לגרום לשורה של בעיות רפואיות אחרות.
  • רשלנות רפואית במתן תרופות – רשלנות במרשם תרופות עלולה לסכן את בריאותו ורווחתו של המטופל. מי שיש לו לחץ דם נמוך וניתן לו בטעות תרופה ללחץ דם גבוה עלול לאבד את חייו.
  • רשלנות רפואית בניתוח – הליכים כירורגיים מסוכנים ללא קשר בהכרח לגילו של המטפל. כאשר רופאים טועים במהלך הניתוח, מטופל יכול לאבד את חייו. כאשר רופאים מבצעים הליך כירורגי שגוי במטופל, ייתכן שהמטופל יזדקק להליך נוסף כדי לתקן את השגיאות של ההליך הראשון.
  • רשלנות רפואית בהרדמה – רשלנות מזוג זה עלולה להיות קטלנית. מטופל מורדם יתר על המידה עלול לסבול מנזק בלתי הפיך. הרדמה שגויה עלולה לגרום למטופל לסבול מתגובה אלרגית שעלולה להוביל לתוצאות גרועות אחרות.
  • רשלנות רפואית בלידה – כאשר אישה יולדת, הרופאים חייבים לבמצע מעקב אחר מצבה של היולדת וכן אחר מצבו של העובר. רשלנות בלידה עלולה לגרום לשורה שלמה של הפרעות שהמשפחה תצטרך להתמודד איתה בעתיד. הילד עלול לסבול מנזק בלתי הפיך ולטיפולים כל חייו.
  • עיכובים שצריך למנוע בטיפול – במחלה הדורשת טיפול, כל עיכוב הוא בלתי מתקבל על הדעת. עיכובים שניתן וצריך היה למנוע, אשר החמירו את מצבו של המטופל יכולים ליצור עילה לתביעת רשלנות רפואית.
  • אי נקיטת אמצעי זהירות – בתי חולים, בתי אבות, רופאי ילדים ורופאי שיניים הם רק חלק קטן מהמקומות שבהם זיהומים יכולים להתפשט כמו אש בשדה קוצים. כאשר איש מקצוע רפואי אינו נוקט באמצעי הזהירות המתאימים והמטפל נפגע מישהו צריך לתת את הדין.
  • היעדר קבלת הסכמה מדעת – על הרופאים להסביר את הסכנות של תרופות מרשם, פרוצדרות כירורגיות או מכשור רפואי וכן להסביר את הסיכוניים והסיכויים של כל טיפול אותו המטופל עתיד לעבור. היעדר מתן הסבר נחשב לרשלנות אשר עלולה להזיק למטופל.

אתם עשויים לחשוב שסוגי השגיאות המוצגות לעיל מתרחשים לעתים רחוקות אך האמת היא שההפך הוא הנכון, השגיאות המוצגות לעיל מתרחשות לעתים קרובות מדי ולכן בכל מקרה בו אתם חושדים שנגרמה לכם או לאדם הקרוב אליכם רשלנות, מומלץ שתפנו לעורך דין לרשלנות רפואית על מנת לבחון את המקרה לעומק.

תוכן עניינים