עובד בתחום המוסיקה ועדיין לא יצאת ממשבר הקורונה? יש למי לפנות

קרדיט תמונה FREEPIK

הקורונה שנחתה עלינו ועל העולם כולו גרמה ללא מעט נזק. חלק מהנזק שנגרם היה בחיי אדם שנגבו ובכמויות לא מבוטלות. נזקים נוספים נגרמו לכלכלה של מדינות שונות ועד לבעלי עסקים ועצמאיים בפרט שאיבדו את כל לקוחותיהם וכל ההכנסה שהייתה להם. מרביתם של אותם בעלי עסקים או אנשים עצמאיים לא יכלו להרשות לעצמם אפילו חודש אחד ללא הכנסה, בוודאי שלא שנתיים שלמות שבהן בקושי עבדו (אם בכלל). העובדה שבחלק מהזמן היה סגר ובזמן אחר היו מגבלות רבות להצטברויות של קהלים וקיום אירועים גרמו לכך שהעובדים בתחום המוסיקה כמעט ולא יצרו הכנסות ומרביתם אף לא הכניסו כלל בתקופה זו. על אף הניסיון של הממשלה לעזור עם מענקים או של הבנקים להעניק הלוואות בריבית נמוכה, הרי שזה לא עזר בפועל ואנשים רבים מצאו את עצמם עם חובות של מאות אלפי שקלים כשהם לא יודעים מה לעשות.

כמה דרכים לצאת מהמשבר הכלכלי:

משבר כלכלי הוא לא דבר נעים ואין ספק כי רבים מענף המוסיקה ספגו פגיעה קשה בכל הקשור להכנסות במהלך תקופת הקורונה. עם זאת, חלקם הצליחו לייצר הכנסה בדרכים שונות מהבית, בעוד שאחרים חיו על חסכונות. אלה שלא היו להם כאלה או שהם היו מעטים ביחס להוצאות שלהם איבדו אותם תוך חודשים ספורים וככל שהזמן עבר גרם למצוקה כלכלית קשה. כדי לצאת מהמצב הכלכלי החדש אליו נקלעו יש 2 דרכים שניתן לפעול בהן: לקדם את העסק וכמות העבודה, להכניס יותר כסף ולמחוק את החובות בהדרגה, או להכריז על פשיטת רגל.

מיתוג מחדש ושיווק העסק:

האופציה הראשונה שמרבית בעלי העסקים ינסו אותה ככל הנראה לפחות פעם אחת לאחר תקופת הקורונה היא להרים מחדש את העסק. אחרי הכול מדובר בבייבי שלהם, העסק שהם אוהבים ועוסקים בו מתוך אהבתם למקצוע ולמוסיקה. חלק מהעסקים יצטרכו מיתוג מחדש וחלקם פשוט יצטרכו להגביר את הפעילות של השיווק והפרסום של העסק. עם האינטרנט כיום זה בהחלט אפשרי לשווק את העסק ולהביא לקוחות חדשים מבלי להסתמך רק על המלצות מפה לאוזן. כך למשל תוכלו לפרסם ברשתות החברתיות שירותי דיג'יי למסיבות חברה או ימי הולדת וכך לקדם את השירותים שלכם לקהלים חדשים.

הכרזה על חדלות פירעון:

מחיקת חובות האפשרות הנוספת שעומדת בפניכם היא להכריז על פשיטת רגל – או בשמה החדש: חדלות פירעון. במסגרת הליכי חדלות פירעון יוכל החייב לקבל הסדר תשלומים נוח יותר בו יוכל לעמוד ולהתקיים בכבוד במקביל למשך תקופה מסוימת, תוך שהוא מבין כי אם יעמוד בתשלומים ובכל התנאים של חדלות הפירעון, יהיה זכאי בסיום תקופה זו המוגדרת מראש לפטור מיתרת החובות שלו. מחיקת חובות אינו מתייחס לכל הסכום כאמור, אלא ליתרת הסכום לאחר התשלומים החודשיים לקופת הנושים לאורך תקופת ההסדר.

כיצד עובד ההליך ומאילו מגבלות יסבול החייב?

במסגרת הליך חדלות פירעון יעבור החייב תקופת צינון שבמהלכה הוא יסבול מהגבלות שונות: חשבון בנק ללא מסגרות, ללא כרטיסי אשראי, ללא שיקים וללא יציאה מהארץ אלא באישור בית המשפט. במהלך תקופת חדלות הפירעון הממונה על התיק ידאג לפתיחת חשבון בנק שיקרא קופת הנושים. אליו יופקד כסף כל חודש בסכום שיחליט בית המשפט לאחר בדיקת מצבו את החייב. המטרה תהיה להחזיר לנושים כמה שיותר מיתרת החובות שלהם מצד אחד אך גם לאפשר לחייב להתקיים בכבוד במקביל ולסייע לו לחזור לתרום למרקם החברתי-כלכלי ולא להוות עול על החברה.

תוכן עניינים