פשיטת רגל: הכירו את שלבי ההליך והיתרונות שלו

עורכי דין העוסקים בנושא זה שנים רבות מעידים מכלי ראשון הלקוחות שלהם כי מדובר באנשים שכל חייהם ניהלו עסק מצליח ובעקבות משבר כלכלי או אישי נקלעו לחובות. אם בעבר החוק לא היה לצד האדם והאדם היה נשאר בעל חוב, הליך פשיטת רגל שמטרתו ריכוז כל נכסי החייב וחלוקתם שווה ושווה בין הנושים וכן לאפשר לו לשלם את החובות לנושים כפי יכולתו גרם לרבים מבין החייבים להכיר בהליך פשיטת רגל ואת היתרונות הרבים שבו.

עורך דין שמכיר את החוקים יוכל לעזור לחייבים אלו למצות את הזכויות שלהם להגיש את הבקשה ובכלל לדאוג להם להצליח להמשיך את החיים שלה כפי שהיו לפני המשבר. מאמר זה מטרתו לפרט את כל השלבים של הליך פשיטת הרגל ולמנות את היתרונות שלו.

5 שלבים שלך הליך פשיטת רגל

הליך פשיטת הרגל במהותו נועד לאזן את המצב בין הנושים לבין החייב כאשר המטרה הסופית של החייב היא השיקום הכלכלי שלו. החוק השתנה על ידי כונס הנכסים וכיום החוק הוא כזה:

  • הגשת בקשה לפשיטת רגל- זהו השלב הראשון במסגרת ההליך. בשלב הזה על החייב לאסוף את כל המסמכים המראים על היקף החובות שלו, השלמת הטפסים בהתאם להליך של פשיטת רגל, דיווח הכנסות והוצאות ועריכת תצהיר שמגולל בצורה משכנעת את קיום החוב מסיבות משפחתיות כלכליות ועוד.

בשלב זה חשוב שהחייב ילווה על ידי עורך דין שמתמחה היטב בתחום זה כי הגשת הבקשה היא קריטית להצלחת ההליך.

  • צו הכינוס- צו זה הוא הצו הפותח את ההליכה של פשיטת הרגל ובו נקבע צו התשלום חודשי הליך זה מתבצע בבית המשפט והוא הליך משפטי לכל דבר.
  • דיון בבית המשפט כהכרזה על פושט רגל – לאחר שהוצגו בבת המשפט כל הנתונים על בית המשפט להכריז כי אדם מסוים הוא פושט רגל יש דו"ח מסכם שמוגש לבית המשפט הכולל בתוכו את סיכום ממצאי החקירה, הכנסות הוצאות נסבות מצב כלכלי ועוד על החייב להיות מלווה בצורה מקצועית על ידי עורך דין שהגיש לבית המשפט את האפשרויות לתשלום ולמחיקת חובות על פי דו"ח מסכם.  תכנית זו נקראת תכנית פירעון והמטרה כי האדם יוכל לעמוד בה ללא לחץ ובכך גם יוכל להמשיך בחייו.
  • הפטור מחובות – לאחר שחייב עמד בתוכנית הפריעון הוא מוגדר ללא חובות.

פירוט השלבים העיקריים

החל משנה וחצי לאחר הודעת צו הכינוס בזמן זה בית המשפט לומד על המצב הכלכלי של החייב לאחר מכן יכול להיות שינתן פטור השלב השני כולל ביצוע תוכנית הפירעון .

יתרונות של הליך זה

  • דחייה של תביעות חוב

בית המשפט ידון בתביעת השונות ובמקרים שבהם הוא חושב שתביעת החוב אינה מצודקת הוא רשאי לבטל אותה.

  • הפחתת ריבית על החוב

גם בהליך פשיטת רגל שמתנהל במשך שנים רבות וצובר ריביות שונות במסגרת ההליך הריביות האלו אינן קיימות ולכל נושה תהיה ריבית קבועה. כך יתכן כי חוב של אלפי שקלים יצומצם לעשרות אלפי שקלים בלבד. חשוב שמשרד עורך דין מנוסה בתחום פשיטות רגל, כגון משרד עורכי דין גלעד נרקיס, ילווה את החייב על מנת למקסם את תוצאות ההליך.

תוכן עניינים