הכירו את הליך הבוררות שרלוונטי למחלוקות רבות

קרדיט תמונה FREEPIK

 

מחלוקות הן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, בין אם מחלוקות אישיות, מחלוקות מקצועיות, מחלוקות זוגיות ועוד. ברגע שיותר מאדם אחד מעורב בסיטואציה מסוימת, כבר אז נוצרת קרקע פוריה למחלוקות ולאי הסכמות, שלעיתים עלולות להוביל לקרע שלא יאפשר את המשך הפעילות המשותפת של שני הצדדים. הליך הבוררות הוא הליך שיכול לגשר על אותם פערים, מחלוקות ואי הסכמות, והוא זה שיוכל לקדם את המשך הפעילות המשותפת של הצדדים בדרך אל הגשמת המטרה המשותפת שלהם. בואו נכיר יחד את הליך הבוררות בצורה קצת יותר טובה, ונבין איך הוא יכול להיות רלוונטי גם עבורכם.

בוררות – מה זה בכלל?

אז בוררות היא מונח שמגיע מעולמות יישוב הסכסוכים. ידוע שלא מעט אנשים מתמודדים עם סכסוכים ואי הסכמות עם בני או בנות הזוג שלהם, השותפים העסקיים שלהם, העובדים שלהם ועם גורמים נוספים שמהווים חלק נפרד, ולפעמים אף יום יומי, מהחיים שלהם.

הליך הבוררות הוא הליך שבמסגרתו ייפגשו הצדדים שביניהם עלתה המחלוקת, עם אדם שיתפקד בתור הבורר – צד ג' לעניין. הבורר תפקידו יהיה ללוות את הצדדים בדרך אל הפתרון, והוא זה שגם יבחר אותו עבורם. מבולבלים? אל דאגה – בואו נמשיך.

מה קורה במסגרת הליך בוררות?

ברגע שהבורר מצטרף אל הצדדים, הוא צריך להגיע אל הדיון באובייקטיביות, ולהיות פתוח להקשבה לכל אחד מהצדדים בצורה סבלנית ומעמיקה. כל צד רשאי כמובן להציג את עמדותיו כלפי המחלוקת, ולהציע דרכי פתרון שונות שבעיניו הן טובות וראויות.

לאחר שהבורר ישמע את טענותיהם של הצדדים ואת הצעותיהם להמשך השותפות המתקיימת ביניהם, הוא זה שיצטרך לקבל את ההחלטה לגבי הליך הפתרון הטוב ביותר בעיניו.

הפתרון שייבחר על ידי הבורר הוא זה שילווה את הצדדים בהמשך הדרך

למעשה, היות והבורר הוא זה שבוחר עבור הצדדים את דרך הפתרון, הם צריכים לדעת מראש לאן הם נכנסים ולהסכים לכבד כל דרך שתיבחר על ידי הבורר. כן, הדבר רלוונטי גם במקרים שבהם הבורר יבחר בפתרון שלא עלה דווקא מצידם, אלא מהצד השני.

כמובן שהבורר צריך לקיים את ההחלטה שלו מתוך אובייקטיביות מוחלטת, תוך שהוא לוקח בחשבון את טובת שני הצדדים, ובוחר בפתרון הטוב ביותר והיעיל ביותר עבור שניהם.

גשו להליך בוררות ותגיעו לתוצאות מצוינות

אם גם אתם מתמודדים עם מחלוקת שמצריכה פתרון, הליך הבוררות יכול להיות רלוונטי גם לכם. בחרו עוד היום בגורם מקצועי שיוכל לסייע לכם בדרך, ושיהיה המון בהצלחה!

תוכן עניינים